Fronty, které se táhnou přes celé obchodní centrum, budí na první pohled dojem předvánočních slev – ve skutečnosti jde „jen“ o kuře v housce. Louisianský řetězec Popeyes, který si v Česku během pár měsíců vybudoval oddané fanoušky, dorazil po Brně i do dalších moravských měst. Lidé si přivstávají, čekají v dlouhých zástupech a sdílejí jako trofej fotky prvního kousnutí.
Popeyes je americký fastfoodový řetězec zaměřený na smažené kuře, který vznikl v 70. letech minulého století v New Orleans a dnes má pobočky po celém světě. Po Praze, Brně a dalších místech v Česku se nyní intenzivněji zapisuje i do mapy Moravy – a přináší s sebou nejen své menu, ale i nový styl fastfoodového „humbuku“.
Ostrava: když se kuře stane událostí
Ostravská pobočka Popeyes v obchodním centru Forum Nová Karolina otevřela s typickým americkým rozmachem – Chicken Sandwich zdarma pro prvních 100 zákazníků a pro první tři ve frontě i poukaz na sendvič 3x týdně po dobu 1 roku. Kdo přišel včas, zažil atmosféru, která připomínala spíš koncert oblíbené kapely. Nechyběla hlasitá hudba, nadšené rozhovory a krátká euforie pokaždé, když se někdo poprvé zakousl.
Menu v Ostravě se drží toho, co z Popeyes udělalo hvězdu v USA i v dalších zemích: ikonický Chicken Sandwich, kořeněné stripsy, křidýlka, hranolky a omáčky, které dávají jasně najevo, že tady se nehraje na dietní kompromisy. Zákazníci po celém světě si pochvalují výrazné koření a strukturu trojobalu, která se liší od konkurence – kuře není jen křupavé, ale má specifickou „louisianskou“ chuť, kterou propaguje značka ve všech svých pobočkách.
Olomouc – Šantovka: Čekání na „americký kout“
Olomouc se dočká Popeyes v prostoru Galerie Šantovka, otevřít by se mělo 15. prosince v 10 hodin. V Olomouci se tak rýsuje malý „americký kout“, kde Popeyes doplní stávající nabídku fastfoodů a kaváren v jednom z nejnavštěvovanějších center regionu. Pro město to znamená další magnet na mladší publikum i možnost, jak přitáhnout lidi z okolních obcí, kteří do Šantovky jezdí za nákupy, zábavou, ale i novinkami v gastronomii.
Proč zrovna Popeyes tak baví
Popeyes těží z jednoduchého, ale účinného trháku: vezme něco, co lidé milují – smažené kuře – a povýší ho na opravdový zážitek pomocí koření, legend o tajné receptuře a lákadel v podobě jídla zdrama – a to z první návštěvy dělá malý rituál. V Česku (a nejen tady) navíc funguje efekt novinky: při každém novém otevření se pořádají akce pro první stovku zákazníků a sociální sítě pak plní fotky dlouhých front i rozbalených sendvičů.