Nová registrace Zapomenuté heslo

Wow! Fastfoody v zenové zahradě na Černém Mostě. A najdete tam i konkurenta KFC

18. 11. 2025

Nové centrum Westfield Černý Most otevřelo a s ním přišla vlna inovací v gastronomii, zábavě i nakupování. Do Česka totiž vstupuje fenomén nového gastra v nákupních centrech, který se odklání od běžných food courtů. Jídlo v porcelánovém nádobí, robotická kuchyně či donáška pokrmu a pití až k sedačce do kina už není sci-fi. Tento mix odráží moderní trendy ze světových metropolí a ukazuje, jak se mění způsob, jakým Češi jedí a tráví volný čas.

Nově upravené prostory pražského nákupního centra zároveň přinášejí více místa pro odpočinek i modernější řešení pro orientaci návštěvníků. Mezi novinkami je plně automatizované stravování, které ukazuje, jak může vypadat budoucnost rychlého občerstvení. A prémiové kino s obsluhou u sedaček jen potvrzuje, že centrum cílí na zážitek, který přesahuje běžné nakupování.

Americké kuře dobývá Česko

Louisianský řetězec rychlého občerstvení Popeyes není jen o dalším fastfoodu na mapě. Po úspěšném startu v Praze, kde během prvního roku otevřel hned tři pobočky, zamířil také do Brna, Plzně a chystá se i do dalších krajských měst. V plánu je do deseti let otevřít až šedesát restaurací, včetně prvních poboček s obsluhou z auta a samostatně stojících restaurací.

Roboti v kuchyni a burger až do sedačky v kině

Westfield Černý Most představuje i další novinky, které by mohly změnit zažité zvyklosti. Jednou z nich je robotická restaurace iFood, v níž plně automatizovaný systém připravuje jídlo zcela bezkontaktně. Inspirace přichází ze světa, kde je robotizace v kuchyních na vzestupu nejen kvůli efektivitě, ale i rostoucím nárokům na hygienu a nedostatku personálu. Podobné automatizované koncepty tak najdeme v metropolích jako Tokio či Singapur nebo v rámci velkých řetězců v USA, kde se roboti běžně starají o přípravu salátů, burgerů nebo pizzy.

Zážitek z jídla a zábavy posouvá na novou úroveň také koncept kina, kde si můžete objednat hamburger, koktejl nebo víno a nechat si ho donést přímo ke své sedačce. Číšník vás tak obslouží i během představení. Takové propojení je běžné v amerických multiplexech a stává se trendem i v Evropě, kde prémiové zážitky spojené s pohodlím získávají na popularitě.

Jak se mění chuť Čechů? Zážitek je na prvním místě

Češi si stále více potrpí na kvalitu, moderní prostředí a jednoduchou obsluhu. Cílem Westfieldu je soustředit všechny tyto trendy na jednom místě. Vedle sebe tak najdete zdravý fast casual koncept Dean&David se saláty, legendární Banh-mi-ba s vietnamsko-francouzskou kuchyní i tradiční značky jako McDonald’s či Costa Coffee, které v centru prošly kompletním redesignem.

Rostoucí zájem zákazníků o samoobslužné technologie, personalizovaná menu a spojení jídla se zábavou potvrzuje, že směr, kterým se centrum vydalo, je správný.

Pražské centrum Westfield Černý Most dokazuje, že nákupy už dávno nejsou to jediné, co lidi do obchodních center táhne. Stále důležitější jsou originální zážitky a inovativní gastronomie. Kombinace světoznámých značek, lokálních úprav a technologických novinek naznačuje, jakým směrem se budou česká obchodní a zážitková centra v příštích letech ubírat.

Zdroj: cc.cz, e15.czforbes.cz

Sdílet článek

Jídlo budoucnosti Kuchyňské novinky Fast food

Související články