Jestli by děti mohly něco snídat, obědvat i večeřet, jsou to suché těstoviny a zmrzlina. Nemají náročné chutě. A zatímco špagety s červenou omáčkou obvykle vezmou na milost, zmrzlina je často plná cukru, barviv a aromat. Co dělat, když to chcete jinak? Když chcete vy i děti mlsat bez výčitek a tak nějak lépe nebo dokonce zdravěji? To řešil i Petr Leitgeb.
Zdravá zmrzlina není oxymoron a věc nemožná. Naopak může být úžasným osvěžením a zároveň nebýt zásahem do zdravého životního stylu. Samozřejmě pokud chcete mít absolutní jistotu, jaké má ledová dobrota složení, je nejlepší si zmrzlinu či nanuky vyrobit doma. Ale pokud na to nejste nebo jste netrpěliví, je řešením podívat se pod víčka zmrzlin v kelímku a vybrat si takovou, která vám svým složením vyhovuje.
My jsme si mimo jiné oblíbili zmrzlinu Mauglí, za kterou stojí Petr Leitgeb. Manžel známé influencerky a filantropky Nikol Leitgeb, který dříve vedl například mezinárodní cukrářskou akademii Ivety Fabešové, je zapáleným kuchařem a gurmánem a milujícím tátou. Jak jeho zmrzlina vznikla?
Petře, jaká cesta vedla k Mauglímu? Jaký je za vaší zmrzlinou příběh?
Sám mám doma takového správného malého Mauglího. A měl jsem pocit, že na trhu není zmrzlina, která by ho zaujala jak obalem, tak chutí, a zároveň by byla z kvalitních surovin, takže bych mu ji mohl s klidným srdcem dávat. A tak jsem se spojil s Milanem Polákem, který je bývalým CEO Zoot, a začali jsme pod značkou Mauglí vyrábět kvalitní a hlavně skvělé zmrzliny. A nejen ty. Vyrábíme už i sirupy a chystáme další novinky.
Kdo nebo co je tedy Mauglí?
Mauglí je každý – malý i velký – kdo má rád zábavu a dobré kvalitní věci. V našem podání je to klučina, který se převléká za zvířata v pralese. Tak, aby si s nimi užíval zábavu. Jako si může kdokoliv z nás užít doma s kelímkem skvělé Mauglí zmrzliny v ruce.
Co podle vás chybělo na trhu se zmrzlinami?
Řemeslná značka zmrzlin, která je dobrá chutí, složením, ale i celkově zábavou dané značky. Buď byly takové lehce nudné, nebo zas s postavičkami z dětských pohádek, ale plné éček a konzervantů. My chtěli udělat značku, která baví děti i dospělé a dá se rozšiřovat do dalších produktů. Vyrábíme třeba i sáčky na svačiny do školy apod.
Je to váš splněný sen?
Tak trochu určitě. Já jsem z gastro prostředí a mít svou značku dobrých zmrzlin jsem si přál. Ač je to logisticky náročný produkt, protože se převáží ve zmrazeném stavu docela složitě, tak ho miluje úplně každý. Nebo vy znáte někoho, kdo nemá rád zmrzlinu?
To by mě hodně překvapilo a zvážila bych, zda s takovým člověkem mohu nadále vycházet. Jak se vybíraly první příchutě a jak probíhal proces výroby? Na čem vám speciálně záleželo?
Nejprve jsme se ptali našich dětí, pak i dospělých, jaké příchutě mají nejraději. A pak jsme zkoušeli a ladili a ochutnávali. V nabídce tak máme např. Banánového tygra, Jahodového plameňáka, Modrého slona, Pistáciového krokodýla a další. Nově třeba mléčnou čokoládu Single origin Peru Cru Pachiza 39% a také vanilku, kde používáme vanilkové lusky bourbon z Madagaskaru.
Spolupracovala na finalizaci rodina?
Ta spolupracuje na všem průběžně. Kluci ochutnávají. No a Nikol taky.
A jak se Mauglímu daří a kam by rád pokračoval?
Naše strategie vzniká tak trochu flexibilně. Mauglí je živý organismus, v němž mě občas něco napadne tak trochu náhodou a v tu chvíli zkoušíme novou příchuť nebo produkt. Chystáme vlastní e-shop, protože logistika sirupů a nových produktů, které plánujeme, je snazší než u zmrzlin a chceme je nabídnout zákazníkům přímo. Pracujeme například na novém Mauglí lyofilizovaném ovoci a budou i skvělé mixy. Takže další krůček k mlsání bez velkých výčitek. Protože mlsat se musí. Co by to bylo za život bez mlsání?
To by bylo velký špatný! Kde můžeme Mauglího potkat, koupit a ochutnat?
Hlavními kanály jsou online supermarkety, nově jsme i v kamenných prodejnách Globus. Testujeme i některé menší provozy a jak jsem říkal, spouštíme svůj e-shop. Jsme ale naklonění jakékoliv debatě, protože si myslíme, že lidé si Mauglího zaslouží mít blízko svých mrazáků.
Zdroj: Apetit, Maugli.cz