Když jste nemocní, uvaří vám vaši blízcí silný vývar, který vás postaví na nohy. Když máte zlomené srdce, je dokonalou náplastí výborná zmrzlina. A když se vám v cizině stýská po domově, vždy pomůže upéct si koláč podle rodinného receptu, abyste se cítili lépe. Jídlo zkrátka pomáhá. A někdy i ve větší míře...
Jídlo je lék na všechny neduhy, to není třeba zdůrazňovat. Vždyť kategorie comfort food nevznikla jen tak... Ale dnes bychom se rádi zaměřili na to, když jídlo a pití nebo výrobci těchto produktů pomáhají. Protože to není samozřejmost a je to moc hezké.
Vinařství Obelisk: Be Charity
Nadační fond Be Charity představil unikátní charitativní víno Obelisk Be Charity ve spolupráci s vinařstvím Obelisk. „Výtěžek v prodeje limitované edice Pálava jsme se rozhodli věnovat na podporu zaměstnávání dospělých s kombinovaným postižením skrze sociální podniky Etincelle. Jednak je to vedle pomoci konkrétním dětem a vybraným nemocničních zařízením důležitá kapitola v tom, kde pomáháme, a pak je tu ještě jeden důvod, který se nabízí – víno prostě patří kategorii 18+“, uvedla Pavlína Saudková, ředitelka Nadačního fondu Be Charity.
Odrůdou charitativního vína je Pálava vypěstovaná na viniční trati Hintertály. Z každé prodané láhve poputuje 30 Kč na pomoc Be Charity a ke koupi je k dispozici na e-shopu vinařství Obelisk. Tak se podívejte, bude to i krásný vánoční dárek!
McDonald's: Dům Ronalda McDonalda
Společnost McDonald's od roku 1974 zakládá po celém světě charitativní organizace sdružené pod hlavičkou Ronald McDonald House Charities. Poslání je jasné: „Aby rodiny mohly být spolu“. V České republice působí nadační fond Dům Ronalda McDonalda od roku 2002.
- 24. listopadu 2022 byl otevřen první český Dům Ronalda McDonalda pro rodiny dlouhodobě nemocných dětí hospitalizovaných ve Fakultní nemocnici v Motole, který slouží zdarma malým pacientům a jejich blízkým.
- Společnost McDonald's podporuje ve svých provozovnách sbírkové aktivity nadačního fondu DRMcD. Celoročně jsou zde k dispozici sbírkové kasičky, lze využít i platebních kiosků, které nabízejí elektronickou variantu příspěvku, a dvakrát ročně probíhají významnější sbírkové akce.
Fruitisimo: Obědy pro školáky
Pro většinu dětí je teplý školní oběd samozřejmost, ale některé si jej zkrátka dovolit nemůžou. Pokud byste chtěli právě těm pomoct, můžete si na každé pobočce Fruitisimo v celé České republice koupit speciální virtuální smoothie, které vám sice nepřinese osvěžení, ale dobrý pocit z dobrého skutku ano. Zakoupením totiž přispějete na projekt Obědy pro děti od organizace Women for Women. Celý výtěžek jde na školní obědy pro děti z rodin, které si je nemohou dovolit.
Můžete si vybrat výši příspěvku:
- Start (35 Kč) = jeden školní oběd
- Energie (175 Kč) = týden školních obědů
- Radost (800 Kč) = celý měsíc školních obědů
Mixit: Cesta domů
Pomoc nevyléčitelně nemocným, aby byl jejich život snesitelný a smysluplný i v posledních chvílích? To je cíl organizace Cesta domů, která provozuje domácí hospic. Poskytuje multiprofesní služby nevyléčitelně nemocným a umírajícím v jejich přirozeném prostředí. Podporuje rodinu nemocného a umožňuje, aby člověk mohl dožít důstojně, mít čas na své nejbližší a na rozloučení.
A zapojit se do pomoci můžete i vy. Například tím, že při nákupu dobrot od Mixit přidáte do košíku dar 30 Kč (v neomezeném množství). „Chtěli jsme vymyslet způsob, jak mixováním pomoci a nakonec jednoduchost zvítězila. Ke každému nákupu si můžete přimixovat libovolné množství dobrých skutků v ceně 30 Kč a zvolit jednu z námi vybraných dobročinných organizací, mezi nimiž je mimo jiné i Cesta domů.“
Kuchařky bez domova
Projekt Kuchařky bez domova pomáhá ženám bez domova z obtížné situace. Jak? Tím, že získají zaměstnání a vrátí se do běžného života. „Připravujeme chutné, rostlinné a cenově dostupné pohoštění. Využíváme potravinové přebytky a hlásíme se k principům sociálního podnikání.“
- Projekt obdržel ocenění Cena Sozial Marie (2015) a byl nominován na cenu European Social Innovation Competition (2015) a Zlatou vážku v kategorii Sociální podnik roku (2024).
- Kuchařky bez domova zaměstnávají více než deset žen se zkušeností s bezdomovectvím – ty získávají zkušenosti v profesionální kuchyni a mohou později získat stálou práci v kulinářství nebo jinde v gastronomii.
- Kuchařky bez domova vaří rostlinné pochoutky, ale pomáhají i jedna druhé, vzdělávají sebe i jiné, hrají divadlo, bourají předsudky, vydávají noviny, pomáhají potřebným a planetě, zkrátka mění svět.
CrossCafe: Ostře sledovaná prsa
Kavárenský řetězec CrossCafe se i letos zapojuje do akce Ostře sledovaná prsa, kterou pořádá Aliance žen s rakovinou prsu. Od 1. do 31. října budete moci v kavárnách ochutnat speciální růžovou nabídku, například makronkové latte, jehož koupí přispějete na osvětu a podporu žen, které čelí rakovině prsu. Jako sladký bonus ke kávě si v rámci růžové kampaně můžete vyzkoušet také limitovanou edici malinových makronek.
„Téma rakoviny prsu se týká mnoho žen. I letos chceme v rámci zapojení do kampaně Ostře sledovaná prsa podpořit osvětu, prevenci i otevřenou diskuzi na téma ženského zdraví,“ říká manažerka marketingu CrossCafe Petra Borová.
Zdroje: webové stránky firem