Nová registrace Zapomenuté heslo

Kvíz: Když ji miluješ, není co řešit aneb Poznáte značky podle legendárních reklamních sloganů?

11. 9. 2025
limonada
Unsplash / Angelina Yan

Pár slov, která mohou rozhodnout o úspěchu nového produktu nebo vrátit značku na výsluní? Reklamní slogany! Mnohé vstoupily do světových dějin a najde se spousta těch, které si předáváme z generace na generaci i my v Česku. Když se řeklo Azurit, každý věděl, že jej najdete všude tam, kde je krásně měkoučko. Pivo v každém pivu je Braník. A tak bychom mohli pokračovat... 

Ano, primárním cílem reklamy je zvýšit prodej výrobků či služby nebo upevnit pozici značky na trhu a její image. Ale občas se z reklamy stane víc. Doslova fenomén, který se podílí na atmosféře doby. Devadesátky byly pro reklamní agentury žně a předháněly se v tom, která vymyslí chytlavější slogan. A lidé pak nepřepínali během reklamních bloků, naopak se těšili, zda budou mít štěstí na Roberta, u kterého na velikosti nezáleží (Oskar), na divného vrchního, co tu čepuje pivo (Velkopopovický kozel), nešťastný omyl v čínské restauraci (Bóbika a reklama na Centrum.cz). A k Vánocům už roky patří reklama na Kofolu se zlatým prasátkem. 

Proč legendární reklamy fungovaly? 

  • Obsahovaly emoce: evokovaly chuť, vůni, nostalgii, pocit bezpečí nebo naopak vzrušení z něčeho nového.
  • Byly hravé, vtipné až nekorektní. Někdy poetické, někdy i lehce absurdní – a právě proto se vryly pod kůži a do paměti.
  • Značky si uvědomily, že největší hodnotu nemá detailní popis produktu se všemi jeho benefity, ale věta, kterou si budete opakovat ještě roky poté.

A díky tomu prošly mnohé reklamy testem času a hlášky z nich se staly součástí kulturní paměti celých generací. Podobně jako melodie z pohádek či seriálů mají moc vrátit nás během vteřiny do dětství nebo dospívání.

Otestujete, jak znáte legendární slogany a správně je přiřadíte k značkám.

Zdroje: Apetit, MarekHrkal.cz

Pokračovat

Sdílet článek

Kulinářský kvíz Kvíz Trendy

Související články