
Talentovaná herečka Aubrey Plaza, která v roce 2022 dostala Zlatý Glóbus za vedlejší roli v seriálu White Lotus, je tváří americké mlékařské společnosti Big Milk. Cílem nové kampaně bylo naučit mladou generaci pít mléko, nápad se nesetkal s úspěchem.
Pokud patříte mezi odpůrce rostlinných náhražek mléka, jste na správném místě. Americká mlékařská společnost Big Milk se rozhodla, že jim vyhlásí válku včele s herečkou Aubrey Plaza.
Ta v nové reklamě paroduje ambasadorku rostlinného ‚mléka‘, které se získává ze dřeva. Ve flanelové košili se mazlí se stromy a fascinovaně si fotí jejich kůru. Na závěr pronese: Je Wood Milk pravé? Absolutně ne, jen pravé mléko je pravé.
Proč reklama vlastně vznikla?
Společnosti Big Milk se nelíbí rostoucí obliba rostlinných mlék u generace Z, ale také drzost rostlinných značek, které kopírují její název.
Virální parodii vytvořila organizace MilkPEP (Milk Processor Education Program), ale co by se mohlo zdát jako milá osvěta směřující k lepšímu zdraví mládeže, je ve skutečnosti marketingovou kampaní financovanou velkými producenty mléka.
- Jde o stejnou firmu, která přišla s ikonickou kampaní Got Milk?, která probíhala od 90. let až do roku 2014, v níž se s mléčným knírkem objevila například Whoopy Goldberg.
X, Y máme, ale co Z?
Mlékárenskému průmyslu se dosud nepodařilo oslovit generaci Z, a tak se představitelé největší společnosti rozhodli poslat do boje Aubrey Plaza, která na svých sociálních sítích zástupce generace lidí, kteří se narodili od poloviny 90. let 20. století do roku 2010 sdružuje.
Reklama se ale u generace, na kterou cílila, nesetkala s úspěchem, naopak, Aubrey Plaza se dočkala od svých fanoušků velké kritiky. Ti ji napadali kvůli tomu, že se nechala koupit mlékařskou společností a zbytečně se pouští do války, která není za potřebí. Herečka nakonec komentáře pod videem na Instagramu raději vypla.
Zdroje: NY Times, Bon Appétit